6.2.13

co u mnie?


W moim życiu dzieję się ostatnio dużo i jednocześnie mało;p Tak w skrócie:
W końcu się zdecydowałam i zrezygnowałam ze studiów.
Złożyłam podanie o poprawę matury (biologia PR, chemia PR i fizyka PP) i staram się do niej uczyć:)
Zainteresowałam się nowym językiem (norweski <3) ale staram się nie nakręcać:p
Myślę intensywnie o pójściu do szkoły policealnej na technika rachunkowości:)
Oczywiście dalej nie mam pojęcia jak będzie wyglądała moja edukacja ale mam kilka pomysłów i czas na zastanowienie się:) Nie jest źle:)

Co sądzicie o studiowaniu na prywatnych uczelniach? Szkoda czasu i pieniędzy czy może to dobra inwestycja w edukację???


4 komentarze:

  1. Ja myślę, że bez sensu płacić za coś co można mieć za darmo. Dodatkowo wielu ludzi, w tym pracodawców uważa że szkoła prywatna to miejsce dla leni i tępaków którzy nie dostali się na wybrany kierunek do państwowej. Ja nie mówię, że tak jest bo tak szczerze to nie wiem, ale na pewno wiem że po świecia krążą takie teorie.

    Chcesz zdawac na medycynę? Patrząc na przedmioty tak to wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak:) będę próbować zobaczymy co z tego wyjdzie:)

      Usuń
  2. zgadzam się z kropelką, po takich studiach potem trudno o pracę:/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej:)

    Co do uczelni prywatnej,to w zły sposób zadajesz pytanie.
    ''Ogólna opinia'' na temat prywatnych uczelni jest kiepska, ale...No właśnie ''to ale''...Tak naprawdę WSZYSTKO zależy od uczelni, która Cię interesuje.

    Sama zaraz po maturze studiowałam na uniwersytecie.Potem przeszłam przez szkołę policealną,przez jedną uczelnię prywatną, a teraz łączę uczelnię prywatną(jeszcze inną) i szkołę policealną.

    Dlaczego zdecydowałam się na uczelnię prywatną?
    Jedynym powodem był tryb nauczania,którego nie oferował uniwersytet(czyli zaoczny).Doszłam do wniosku, że nie chcę w wieku 24 lat zaczynać dziennych studiów bo chciałabym pogodzić studia z pracą.

    Na początku drugiego roku zmieniłam uczelnię bo uznałam, że reprezentuje zbyt niski poziom.Zmiana wypadła świetnie, chociaż wiązała się z pewnymi problemami natury logistyczno-finansowo-ambicjonalnej, ale dałam rade.

    Dlatego, jeśli mogę coś doradzić to:
    -zastanów się dlaczego chcesz wybrać uczelnię prywatną(jakie stoją za tym motywy)
    -dokładnie sprawdź plan zajęć razem z przedmiotami(chociaż to również powinno się zrobić przed wybraniem kierunku na ''darmowej'' uczelni-darmowej w nawiasie wiesz na pewno dlaczego...)
    -popytaj się ludzi,którzy studiują na danej uczelni,jakie mają na jej temat opinie
    -jeśli uczelnia obiecuje, że po studiach I czy II stopnia nabędziesz konkretnych uprawnień, to sprawdź to(bo czasem zdarza się, że płacisz kupę kasy, a przez brak jednego przedmiotu nie będziesz mogła np.uczyć)


    Myślę, że warto znaleźć dla siebie najistotniejsze informacje zamiast jak papuga po innych dookoła powtarzać, że prywatne uczelnie są ''bee''.

    Pozdrawiam i dobrych wyborów życzę:)
    Lasub

    OdpowiedzUsuń